Opposite Marshiangdy hotel

(Close to Vishaly hotel), Thamel, Kathmandu,

מוזיקה

גם כשאומרים משפט מלא בתוכן חיובי עדיין חשובה הדרך בה הוא נאמר ● הכול עניין של מוזיקה...

החיים דומים לשיעור מוזיקה, אולם המוזיקה אינה כל החיים. היכולת לקרוא את תווי הנגינה של השני ולפעול בהתאם, לא לחרוג ורק לשפר. גבר הינו עולם הנגלה ואילו האישה הינה עולם הנסתר ולכל אחד מהם עולם מוזיקאלי משלו. היכולת לקרוא תווים וירטואליים היא תמצית סודו הקסום של עולם הנישואין. עולם הנישואין הינו בבחינת גן נעול המקיים את עצמו בהתאם לנתוניו הפנימיים וכל השפעה חיצונית לא תמיד מתקבלת בהכרח בברכה. יותר משנאמר בו במילים של ממש נאמר בו במילים בלתי מושמעות לאוזן רגילה. תווי המוזיקה נכתבים חזור וכתוב ללא הרף ועל המנצח לקרוא לעיתים לא רק את שנכתב בשורות אלא את שנכתב ביניהן. השמיעה המוזיקאלית הנדרשת מבני זוג נוסקת לגבהי רום וממקום הימצאו על האדם להבחין במתרחש בקומות עליונות ולעיתים אף בגובה שאינו לפי ערך המציאות השוררת בבית פנימה.

הגבר מטבע בריאתו ממהר להחצין את אשר על לבו, הוא עובר בין מצבים וממהר לנוע בין מטרות ללא כל הפוגה ראויה בין אחת לשנייה. אין הוא זקוק כלל למנת הסתגלות הוא פשוט כבר 'שם'. זו תמצית מהותו של עולם הנגלה, פניו יעידו תמיד את אשר עם לבו ולעיתים מזומנות הוא כלל אינו מתאמץ להסתיר את המתרחש במבוך חדרי לבבו הגברי. תפיסת עולמו לא תמיד מכילה דברים ברמת הדיוק של חלקיקים ומרכיבי משנה, ראייתו כוללת תמונה ומסגרת המשמשים עבורו ככלי לבניית גבולות עשייה הנחלקים לתנאי שטח בהווה ובעתיד, גבולות המניעים את מהירות התקדמותו ההמשכית מיד עם המעבר בתחומי המטרה המושגת. לעומת זאת האישה כל מהותה הינה פנימיות, כל הסתכלותה והבנתה את העולם נבנית ממגוון מרכיבים הנחלקים לרמת דיוק גבוהה ביותר. לכל מהלך קודמת הכנה ולכל הבנה קודם תהליך הסתגלות לעצם הרעיון. הכול בנוי באופן של מעגלים כלפי פנים כשלכל מעגל ישנם תחומי ידע הנדרשים לשם השלמתו. רק כשכל התהליך מושלם חשה האישה מוכנות לצעות אל עבר השלב הבא. עצם ידיעת הכללים על ידי בן הזוג והשימוש הנכון בהוראות שעה הניתנות כל העת בשפה הבלתי דבורה הרי הן כשימוש נכון בתווי נגינה והתקדמות מהירה מידי עלולה ליצור התנגדות בליווי קולות צורמים אף לאוזן שאינה מיומנת.

עצם הרצון למהר ולסיים תהליכים לא תמיד מצביע על רצינות וחשיבה ראויה. יהיו כאלה אשר תפיסת עולמם נבנית ונמדדת על פי רמת מהירות הביצוע ובעת שהם חשים באיטיות תגובה הרי שכל עולמם חרב עליהם. הם גם מאוד אוהבים שהכול נעשה 'בדיוק' על פי התכנון שלהם ללא כל חריגה מינימאלית. מבחינתם, חריגה מהדרך אותה הם מתווים הרי היא כעשייה מתריסה ומרדנית בהם ובכל מה שהם מייצגים. הליכה בדרך זו הרי היא כסלילת נתיב מהיר לפירוד מוחלט. היכולת של האדם לשנות כל העת, לדעת לקבל ואף להתקפל, לסגת מעמדות כוח ובו בזמן להנחיל הרגשת נינוחות לזולת זהו חלק מרכזי בהתנהלות נכונה של התא הזוגי והרבה דברים קמים או נופלים על רקע זה. הכול עניין של מוזיקה . . . וגם כשאומרים משפט מלא בתוכן חיובי עדיין לא פחות מכך חשובה הדרך בה הוא נאמר. נגנו בכליכם על תנאי התווים וראו ברכה בנגינתכם בס"ד.

מערכת האתר

השאירו תגובה